Oct 7, 2013

Percutian Ke ? (Berkali2)

jejari n!cK at 10:18:00 AM
aksi: 
Hai u alls...eh hai plak, assalamualaikum w.b.t..sejak dua menjak nie kaki gatal-gatal nak berjalan je kerjanya. Di tambah pula ada yang menyokong dan ada yang beria-ria mahu tenangkan diri katanya. tapi bagus juga, terluang juga masa dengan perkara-perkara berfaedah. Melihat alam flora ciptaan Tuhan yang menghijau dan membiru. Kali nie sekali lagi (tak tau yg ke berapa kali dah) ke Port Dickson. Okey lah kan, perjalanan pun tak delah lama mana. Sesuai dengan cuti 2 hari je pun pun pun. Kang nak g jauh-jauh mau kena ambik cuti bagai. No no no, setakat nie cukupla pergi yang dekat-dekat je. Agak-agak 2 3 jam perjalalan ( bila masa plak ada jalal kat sini okey aku malas backspace) perjalanan okey la kan, pinggang pon tak sakit, masa pon boleh banyak diluangkan untuk meninjau kawasan-kawasan abang long hey tailong aaaa~~sewwwremmm..eh termasuk plak abang malik aaron ajis dalam cite entry ni..maap2..kesulitan amatlah tidak dikesali..hik3 oke dah cukup mukafatimah eh salah mukadimahnye...panjangnye la haipon..

I need more vacation, then we agreed to stay here...taraaa...Lexis, Port Dickson. Perginya 5 orang, hanya untuk satu malam." Cukup la satu malam, walaupun sebenar-benarnya tak cukup, nak tambah lagi satu malam rasanya tapi almaklumla wanita bekerjaya," katanya Aspaleha.

okey, lets start enjoying..weeeehoooooo....kedekuk kedekuk kedekuk(bunyi kude) walaupun hakikatnya bukan naik kuda ye cik kak cik abang cik kak sayang abang, eh berpantun plak dia haaaaaa...
Ini pemandangan luarnya ye, masa nie air tak pasang lagi, so nampak lagi pepasir tuh ha, ko tunggu, ko tunggu jap lagi air pasang baru rasa macam ikan duyung ha.(motip?)

 Ha, bukak-bukak pintu bilik, taraaa, jumpa ini dulu. see, see, yg berkotak empat segi tuh ha, lantai dia boleh tgk air dari dalam bilik. Jakun tak?hahhaha
banananaaaaaa...ini ha biliknya. ha depan katil tuh pon ade lagi lantai boleh tengok air pantai kat bawah tuh ha, sambil-sambil nengok tv bolehla bagi makan ikan kat bawah tuh ha sambil nyanyi lagu ikan kaloi ibu ibuuu timbullah tunjukkan diri...ehhhh...bawang merahhhh sangattttt.....
Okey, nie pemandangannya, cantik tak? tenang..setenang air tapi jangan sangka tiada buaya, ramai buaya kat sini tapi buaya mata sepet, haaa gitewww...
ha nie salah sorang pengikut ayah pon....rilek gitu ha sambil main telepon adoiyainyapon...

Dah sampai dan rilek-rilek dalam bilik dulu, menghilangkan penat, tiba-tiba terbunyi keroncong..ha perut berkeroncong gitew lapar ha. Okey tak perlu risau nak keluar makan jauh-jauh sebabnya kami dah bawak alat main masak-masak..hahaha.. kami bawak steamboat..gigih tak? haaa makan la sampai muntoh.

ha ada sama macam johnnys tak?wahaha

Bila dah kekenyangan, ingatnya nak melandingkan(tido) diri la sekejap. Haip!! lepas makan mane boleh tido!moncit nanti! marah kak Leha pada anak-anak buahnya...maka keluarlah kami mengempiskan perut..tapi masa nie dah menghampiri senja, tapi gigih jugak keluar. Alang-alang dah nak berjalan sangat kan, biarlah sampai menyenep (snap) gambar..hah gituuuu~~
 oke tak nampak sebabnya masa nie dah hilang dah sunsetnya, yg tinggal hanyalah kenangan, ehhh....




hah serunut sangat la tuh gayanya ye? tapi memang seronok.. really enjoy this vacation..sebabnya bersama-sama kawan-kawan boleh kongsi macam-macam cerita dan pengalaman, lagi pon mereka semua sangatlah sporting..thank you semua..you made my day..hilang stress sekejap ha...=)


oke nie plak masa on the way balik dah, berenti makan buah-buahan tempatan gitu. Makan durian tepi  jalan memang menyeronokkan..hahaha..pak cik jual buah pon peramah sangat ha. Time kasih la pak cik layan kitorang yg tingtong neh..

okelah u alls, maka tamatlah sudah cerita bervacation ini, phiewww jadi pon satu entry ha..payah sangat nak update kan, sekarang tadaaaaa..dah jadi entry..hahaha..okelah,bubaiii..jumpa lagi len kali...banananaaaaaa..*lelambai*

0 budak comel gatal tangan:

 

..Miz Diary.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea