May 19, 2011

putus tunang..T.T

jejari n!cK at 2:50:00 PM
aksi: 
hurmm...tgahari tadi..mase keluar makan ngan membe haku kt kafe..borak2 kosong...pas2 bile dah borak2 tuh macam2 cite la ade kan...tup tap tup tap...keluar cite sal sorang kawan neh..ermm kesian sebenarnye..tapi tabahnye die melalui seme 2..kalau aku..mesty dah berduke 7 hari 7 malam..mane tak nye..saat baju pengantin sudah di buat...pelamin sudah di tempah..last2 hancur bkecai di tgh perjalanan meniti hari bahagia...terus je aku terpikir..macam cite Nora Elena plak jalan citenye..hancur di tgh jalan..sedih 2 mmg sedih..tapi mungkin setakat 2 jodoh die...mase membe aku cite 2...agak meremang juge bulu roma n tengkuk neh..xtau la ape salah die sebenarnye smpai seme nie jadi..ape salah die smpai susah sangat nak memaafkan...mungkin kite bleh cakap...sabarla ye..aku tau kau tabah hadapi seme nie..mungkin di luar senyum je..tapi dalam hati?? menangis tak de sorang pon tau...cube bayangkan ape yg nak dilakukan bila berlaku seme nie..mujur kad je yg belum di edar...kalau dah edar kt orang2 kampung n membe2 cane?? mane nak taruk muke?? dalam poket?? bercinta bagai nak rak..dari zaman belajar..bawak ke kerje..ke situ ke mari..saudara mara dah kenal..tak sanggupnye nak hadapi kalau aku di tempat die..sape yg kejam??lelaki 2?? ke die??kejamnye kan hidup neh...no..no..no...jangan salahkan kehidupan kite...maybe ade hikmahnye kan seme nie..kdg2 Tuhan tarik nikmat yg diberi sekejap itu utk Dia gantikan dengan yg lebih baik...mane tau bile dah kahwin nanty..die bcerai..mane kite tau kan..so awal2 lagi tuhan dah tunjuk seme 2..dah termaktub dalam loh mahfuz...siapa jodoh kite..bagaimana khidupan kite...kite hanye pelakon yg melakonkan seme 2...hurmm taknak dah cite hal nie..aku plak rase sedih tlebih...hurmm..T.T semoge dia mampu tabah hadapi semua nie..semoga die berjumpe insan yg lebih baik dari 2..aminn...

p/s: pikir panjang dulu sblm wat kputusan...jgn tambahkan duka orang lain klu kte tau kte tak mampu buat dia bahagia...

8 budak comel gatal tangan:

Sharif Dez said...

Saya putus cinta sebelum bertunang dah rasa gelap sangat dunia. Kalau masa dah bertunang, tak tau lah macam mana.

blog sharifdez

ASaDa RyutaRo said...

kesian lak dengar citer ni. alhamdulillah dia tak pegi buat benda yang tak patut. mmg tabah lah tu..

semoga dia jumpa jugak orang yang akan jadi teman hidup, bahagia dunia akhirat.. :)

Ujang9897 said...

eleh..nick cmner...=)

n!cK said...

sharif: hurmm kan..mmg sdih la klu jadi g2..huk3..T.T

asada: i'allah...harap2 mcm 2..:)

ujang: klu nik mmg tak g keje sbulan..tenangkan hati n perasaan..hehe:P

Halimatun Sa'adiah said...

semoga beliau tabah...
dulu putus chenta ngn BF pon da mcm ilang laki (kaksy ckp la kn)..
kalo btol die jodoh kite insyaallah hubungan tu dipermudahkan olehNYA

Firdnurjue said...

emm hidup ni karma..hope yang bersalah akan dapat balasan setimpal..:-(

hope ur frenz tabah ddgn dugaan tu..
yang baik akan datang sebelum yang terbaik..

n!cK said...

matun: hurmm..i'allah..:)

jue: betol..life has karma..Tuhan lebih tau mane yg tbaik..:)

mad khaz said...

xptut2.

hancus berkecai hati kot.

huhu

 

..Miz Diary.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea