May 31, 2011

ciss!! binatang..Fakta Lipas!!

jejari n!cK at 2:39:00 PM
aksi: 
hoh!! aku tau majoriti manusia kat muke bumi neh tak suke lipas kan!!ewww jijik!! lagi2 kalau yg jenis terbang2 pas2 hinggap kat muke time tengah tido..sesedap rase je landing atas muke..haihh!! konpem lipas 2 tak sempat mengucap kalau die kacau aku...gunelah ridsect!!bahaha..nanty dulu!! ape pon..sebelum bunuh die..mari kite tgk fakta lipas~~bhahaha..kill!!kill!!die!!die!!
1. Nama lipas atau dalam Bahasa Inggeris cockroach berasal daripada perkataan Sepanyol “cucaracha” yang membawa maksud serangga gila.. haha

2. Seekor lipas boleh menahan nafas selama 40 minit.. wow!!ko ade??

3. Seekor lipas boleh hidup 3-4 minggu walaupun kepala dia dah putus..ko ade??haha

4. Kalau berlaku peperangan nuklear, lipas adalah satu-satunya makhluk yang boleh hidup..ko bole??

5. Lipas mempunyai darah berwarna putih

6. Kebanyakkan lipas boleh terbang tapi bukan kesemuanya.(aku benci spesis neh)

7. Lipas yang paling besar di dunia adalah Macropanesthia rhinocerus berasal daripada Australia yang beratnya adalah 50gram

8. Lipas goreng adalah makanan yang biasa di Cambodia..(eww..yulks)

9. Lipas makmal betina boleh menghasilkan anak tanpa bantuan lipas jantan dan anak-anak dia semua betina..woww!!haha

10. Lipas hanya perlu mengawan sekali dan mampu menghasilkan anak sepanjang hidupnya hohoho(sian plak..aku bunuh lipas tgh nk beranak ari 2)

11. Agak mustahil untuk menangkap seekor lipas sebab dia ada rambut-rambut halus yang boleh mengesan angin daripada pergerakkan apa-apa yang menghampirinya.

12. Semasa perang di Vietnam, tentera Amerika menggunakan lipas untuk mengenal pasti askar-askar komunis yang menyamar sebagai petani

13. Lipas ada gigi di dalam perutnya

14. Lipas yang dilumatkan boleh boleh membantu menghilangkan kesan bisa jika dilumurkan pada tempat tu

15. Lipas boleh menukar arah sebanyak 25 kali dalam masa satu saat..(ptt la die kejar aku)

16. Kalau lipas patah kaki, kaki itu boleh tumbuh semula

17. Lipas bernafas melalui bahagian tepi badannya dan bukan melalui hidung

18. Lipas hanya ada 6 kaki tapi memiliki 18 lutut hohoho

19. Lipas boleh berlari sepantas 3 batu sejam

20. Lipas dikatakan menghabiskan 75% masa sehari dengan hanya duduk tanpa buat apa-apa haha
(sumber: cisdel)

p/s: jangan biarkan hidup anda di selubungi lipassss~~~bahaha

8 budak comel gatal tangan:

cik gege said...

blk ni nk try bunuh lipas. nk tengok betul ke darah dia warna putih?? mesti keturunan mahsuri ni....hohoho~~

... said...

as salam..
ahaha! nick suka lipas!
dan sebab lain, lipas suka kejar orang yang cantik2 moga 2 ia dapat mengorat. ahaha~


XD

n!cK said...

cik gege: bahaha..ade plak g2...bunuh jgn tak bunuh..keh3

fazdli: mak aih..xde kene mngena pon haihh~~hoho

... said...

kajian psikologi oleh pakar2 unit pembangunan sosio-kemanusiaan university harvard menunjukkankan, apabila seseorang blogger minat sesuatu fakta, ia akan ambil untuk dikongsikan bersama. hampir 80% fakta yang diambil adAlah menunjukkan apa yang dia suka~

lalala~
lipas! lipas!!

XD

Nur Sulastri said...

hahaha, nice entry. say no to lipas !

kaizen said...

penagjarannyer...bela la lipas...

feena said...

lipas ader gigi dlm perut???? dahsyattt.... mknenyer kat luar dia xder gigi laa kan... sbb dia kunyah mknan bile dh msk perut kan....!!!

Farah Fazen said...

ahaha..umh akk aku byk lipas.. :p

 

..Miz Diary.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea