Apr 24, 2011

tips melupakan si dia..

jejari n!cK at 10:48:00 PM
bukan senang kan kite nak lupekan orang yang pernah kite sayang..woowoooo..tapi ape pon kite kene trime seme 2 ngan redha..dah tak de jodoh nak buat camne kan..bila dah Tuhan jauhkan kite dari die..thats mean die bukan tercipta utk kite..kadang2 Tuhan sengaja pertemukan kite dgn yg salah dulu sebelum kite jumpe MR Right!! ye dok??

1. BERHENTI ‘MENGEJAR’ SI DIA. Jika anda benar-benar inginkan dia kembali, inilah cara yang terbaik. Jika anda fikirkan dengan cara menelefon si dia setiap hari memujuk rayu untuk kembali bersama dengan, meninggalkan sms atau e-mail yang penuh dengan pengharapan supaya dia kembali bersama anda akan membuatkan dia kembali, anda silap! Malahan ini akan membuatkan dia semakin benci dengan anda.

2. BERHENTI JADI STALKER – Berhentilah daripada terus mengintip si dia… Cuba anda bayangkan, jika anda berada pada situasi dia, apa yang akan anda fikir tentang ex anda yang sering mengintip anda? Sudah tentu anda akan rasa rimas dan fikir dia seorang yang gila dan berbahaya!

3. ELAKKAN KEMURUNGAN – Jika anda rasa dengan cara menyeksa diri sendiri seolah-olah tiada lagi makna untuk hidup, tidak mahu bersosial, duduk terperap saja dirumah dan sering menangis mampu membuatkan si dia berasa simpati dan serba salah, anda silap. Dia juga mempunyai hidup dia sendiri dan jika dia ingin kembali dengan anda semata-mata untuk menjaga hati anda, adakah itu dinamakan cinta? Gunakan cara yang lebih baik untuk kembali bersama.

4. JAUHKAN DIRI.-yup..inilah cara yg paling baik..jauhkan diri dari die n dari pikirkan tntg die..tapi 2 la..bukan senang nak buat sume 2 kan..kene jadi kuat walaupun kite tak kuat..wonderpet!! eh tetibe wonderpet kuar plak..ahaha..

5. PADAMKAN KENANGAN- sila delete nombor telefon..koyak gambar..dan semua perkara atau menda yg boleh engatkan anda pada die..nie je caranye utk luputkan die dari engatan..

6. BERKAWANLAH SERAMAI MUNGKIN- haaa..jangan duk bersedih..berkawanlah dgn sesape je yg korang nak..ceriakan diri anda..:)

p/s: apa pun yg berlaku..idup mesty diteruskan..:)

8 budak comel gatal tangan:

Jue said...

betul2....ayt simple....wat bodo jeak..kih3

Halimatun Sa'adiah said...

kalaulah ianya semudah itu kn...

n!cK said...

firdnurjue: hehehe..wat bodo je tak yah pikir kan..(tapi msty terpikir gak)ngeee:P

matun: yup..tak semudah 2 bile kite tak nak time seme 2 n cube lepaskan die pergi..:)

kaizen said...

ia x mudah tp x salah untuk mencuba MELUPAKAN DIA

n!cK said...

kaizen: yup..cuba melupakan kisah lama..dan mulakan hidup baru..:)

Ujang9897 said...

ehem2..

ada apa2 ker

Anonymous said...

agak susah utk lupakan jika 1 tmpt keja tp apa pun, mesti usahakan utk lupakan dia..Jika jodoh, pasti kn bersama jua. Amin

rajasyahirah said...

sekiranya semudah itu..

 

..Miz Diary.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea