Apr 25, 2011

rahsia ais dan kesannye..:) (must read)

jejari n!cK at 9:48:00 AM
aksi: 
minum ais neh sebenarnye ade kebaikan dan keburukannye..moh le kite bace..ngape eak?

KEBURUKAN

Kepada sesiapa yang suka minum AIS, artikel ini sesuai untuk anda baca. Sememangnya sedap minum air berAIS selepas makan. Walaubagaimanapun, AIS akan membekukan makanan berminyak yang baru kita makan. Ia akan memperlahankan penghadaman kita .

Bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitkan banyak saluran dan lama kelamaan ia akan menyebabkan lemak berkumpul dan kita semakin gemuk dan menuju ke arah mendapat pelbagai PENYAKIT.

Jalan terbaik...adalah untuk minum sup panas atau air PANAS/suam selepas makan.( aku slalu minum ais pas makan nasik..woooowoo..ais itu sangatlah menyamankan..ahahaa)

KEBAIKAN

= “Zat di dalam ais tidak akan mampu dihasilkan oleh mana-mana saintis mahupun manusia”

= Air sejuk yang hening dapat menolong pesakit insomnia yang sukar tidur agar dapat kembali tidur seperti biasa.

= Orang yang tidur dalam udara yang sejuk dan berselimut untuk memanaskan tubuhnya adalah kombinasi yang baik untuk menjaga kesihatan secara menyeluruh dalam jangka masa pendek apatah lagi jangka panjang.

= Udara panas lebih memudahkan penyebaran penyakit berjangkit kerana bakteria lebih agresif dan cepat membiak dalam cuaca begini..

= Liputan ais di Antartika (daerah Kutub Selatan) dan Artik (daerah Kutub Utara) adalah pengimbang dasar bumi yang amat panas.

= Kombinasi dalam bumi yang panas dan luaran bumi yang sejuk adalah rahsia keseimbangan tekanan semulajadi alam yang mengawal graviti dan pergerakan bumi pada paksinya.

= Ais atau air sejuk dapat mengembalikan memori atau sifat pelupa yang keterlaluan.

= Benarkan anak anda mengunyah ais kerana ini akan menguatkan giginya dan benarkan anak anda memakan ais krim secara perlahan-lahan dan berterusan sehingga batuknya hilang dalam masa beberapa jam kerana mengambil ubat batuk biasanya akan mengambil masa satu minggu untuk melegakan batuk secara total.

= Membiasakan diri mengunyah ais akan meningkatkan kecerdasan fikiran dan kepantasan pergerakan.

= Ais amat diperlukan oleh mana-mana atlit sukan dalam kecederaan yang tidak disangka-sangkakan.

= Air sejuk atau ais kini dijadikan bahan perencat kepada kecederaan yang akut seperti demam panas yang biasanya dihidapi oleh bayi yang mempunyai potensi menghidapi penyakit sawan.

= Air sejuk adalah terapi yang amat popular sebagai penguat tulang yang telah patah dengan syarat ia dibalut dengan kain hitam.

= Air sejuk dalam rahsia cuka adalah sangat baik untuk menguatkan tulang yang patah kerana ia dapat menyembuhkan tulang dengan lebih cepat.

= Air suam dengan rahsia cuka yang diminum akan melemahkan dan mengecutkan sistem aliran darah yang menjadi penyebab utama terjadinya lumpuh.Pesanan Penganjur >>>

= Adalah makruh mengambil air sembahyang (wuduk) pada suhu yang tinggi atau yang telah terkena panas cahaya matahari yang pastinya akan mengganggu sistem deria pada kulit.

= Air sejuk secara psikologinya amat ditakuti oleh pesakit yang mengalami gangguan jin atau dikuasai oleh unsur-unsur spiritual yang jahat.

= Air sejuk mempunyai nada bunyi dalam tekanan rendah yang amat lembut lagi mengharmonikan.

= Air sejuk akan menguatkan tulang bayi.

= Air sejuk akan meningkatkan sistem imun yang luar biasa sebagai tenaga pencegahan berbagai penyakit alahan dan jangkitan.

=Air sejuk dalam rahsia ais memegang rahsia kepadatan molekul kristal yang paling keras iaitu Intan.

=Air sejuk adalah kuasa penyerap yang amat sesuai dijadikan sistem penghantaran tenaga yang paling cekap sehingga ke dasar sel yang jauh dan menyeluruh..

= Air sejuk mempunyai daya rangsangan yang boleh mengembalikan semangat orang yang telah hilang seperti pengsan, gila dan koma kembali sedar.

= Mandi air sejuk akan menguatkan tulang. Tulang yang berlebihan dengan urik asid akan meningkatkan suhu tulang dan melemahkan struktur tulang.

= Air sejuk lebih stabil molekul atomnya.

= Air sejuk lebih peka kepada gelombang frekuensi rendah yang dirakamkan melalui niat dalam amalan berwuduk.

= Air sejuk dapat merakamkan gelombang frekuensi rendah lebih stabil.

= Air sejuk sesuai dijadikan air penawar kepada orang yang ingin merakamkan bunyi dalaman yang disertai dengan rasa kasih sayang dan keikhlasan.

= Air kelapa muda bersifat sejuk dan amat baik untuk kesihatan kerana ia amat berkesan meneutralkan kesan keracunan dan keasidan yang berlebihan di dalam aliran darah. Tubuh secara semulajadi bersifat panas dan ia memerlukan pasangan yang bersifat sejuk.

= Oksigen dan hidrogen bersifat panas dan ia menguasai bahagian perut. Adalah menjadi suatu kesalahan memulakan amalan pemakanan di waktu pagi dengan unsur-unsur yang panas. Minumlah seteguk air sejuk di awal pagi kerana ia akan menguatkan perut...

p.s: hah..pilih la yg mane anda nak..dalam keburukan 2 pon ade kebaikannye jugak kan..adoiyaiii...ngaaaa~~=P

13 budak comel gatal tangan:

Farah Shamsudin said...

ouchh! saya suka sangat minum ais ni.

Yan Saflina said...

lebih banyak kebaikan dari keburukan..so mari lah makan ais!..boleh minda jadi cerdas!..huhu

n!cK said...

farah: yup..saye sukekannye..nyahah:P

yan: ahaha..ape lagii...mari makan ais..saye suke kunyah ais!!

alongxp said...

owh patut la sblm ni saya susah nak tdo... sbb selalu sangat minum air panas dicampur keadaan yg memaksa utk tdo lewat,lama2 jd ssh nk tdo,lately sll minum ais bile mkn, patutla xsusah da tdo... mekasih atas informasi berguna ni

p/s: lebih bayak kebaikkan lak ek?huhu

Suriati said...

minumm ais kekdg aje ... tp aiss melemahkn..itu stu je yg xsyok.

Oppa Kudin Nz said...

hari2 minum ais..tibai je..haha

fyy mokhtar said...

macam mane neyh nick :( aku minat air batu :( siap mandi kadang kadang. wkakakaka

n!cK said...

along: aahaha..2la pasaii..tp keburukan yg 1 2 leh mbunuh!!:P

suriati: ahahah..tao xpe..

oppa: ahhaa..tao xpe..tibai je la..:P

fyy: yg neh tlebih obses neh smpai mandi ngan ais...haha:P

fuuyooh said...

salam kenal.. hehe.. n follow.. info yang bagus..!
Aku terlupa

jaya jr said...

paling nikmat dapat ais klo duk tengah2 panas..huhu

ishiko said...

byk kelbihan ais neh..

Ujang9897 said...

alamak..,grrr

owh air smyg pun sama ek..=)

nk kawin ni cmner..hihi

:: hayati :: said...

mengunyah ais xmerosakkn enamel gigi ke? sbb kalu kunyah tulang bole merosakkn enamel gigi...

 

..Miz Diary.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea