Mar 10, 2011

persoalan mengenai KENTUT!!

jejari n!cK at 4:07:00 PM
aksi: 
miahahhaa..korang jangan maen2 oke..kentut neh bukan 1 kesalahan okeh..sesape saje layak untuk kentot...tak kire di mane2..atau sape2 saje....ehhh..gile ke hape haku citer sal kentot neh!! bukan hape..hari 2 hade sorang makhluk halusss opss salah makhluk tuhan tanye sal kentot neh..so haku buatkan la entry neh...wakaka...okeh..berbalik pade fokus entry..persoalan2 yg sering terbuku dalam haty kite adelah...

1. Apakah yang membuatkan kentut busuk?
telur rebus!! inilah penyebab kentut busuk!!hahaha... Kekacang akan menghasilkan kentut kurang busuk tetapi dalam jumlah yang besar....so kalau dah jenis kentut busuk gileeee 2...2 mknenye die jnis suke makan telur!!miahahaha

2. Berapa kali seseorang itu kentut sehari?
setengah liter gas kentut sehari yang dibahagikan kepada lebih kurang empat belas kentut sehari. Walaupun agak sukar untuk menyukat isipadu kentut yang dihasilkan, mengira bilangan kentut dalam sehari adalah lebih mudah...hahahahha...boleh sukat ke kentot neh??? aku rase nak gelak guling2 neh!!!miahahahahhaa

3.  Berapa lama tempoh yang diambil untuk kentut kita dihidu oleh orang lain?
Kentut tersebar bergantung kepada faktor atmosfera seperti kelembapan, suhu, kelajuan angin dan arahnya, berat molekul kentut itu dan jarak antara pengeluar dan penerima...perghhhh...nape haku xpenah blaja pasal neh mase sekolah dulu2 eak!! kalau tak mesty haku dah jadik pakar sains!!hahahaha

4. Adakah lelaki kentut lebih banyak dari perempuan?
Tidak, wanita kentut lebih kurang bilangannya dengan lelaki. Cuma lelaki lebih berbangga apabila kentut. Bilangan kentut antara individu mungkin berbeza tetapi ianya tiada kaitan dengan jantina. Jika seseorang wanita itu kurang kentut, maknanya dia lebih rajin menyimpan kentut dan melepaskan dengan isipadu gas yang lebih banyak per kentut.hahahhahaha....xleh blahh statement neh!!!waahahaha

5. Adakah kentut lelaki lebih teruk baunya dari kentut perempuan?
Kajian saintifik menunjukkan kandungan kentut perempuan mempunyai konsentrasi gas berbau yang lebih tinggi dari lelaki. Tetapi kentut lelaki mempunyai isipadu yang lebih besar. Ini akan menyamakan kedudukan lelaki dan perempuan yakni bilangan molekul bau yang sama bagi keduanya.

6. Bilakah seorang lelaki itu boleh jadi dia kentut?
Seorang lelaki sejati akan kentut pertama kalinya diwaktu pagi di dalam bilik air. Jika ianya menghasilkan resonance (dengungan) yang baik, satu rumah akan dengar...hahahaha..jadi...kalau terdengar pepagi bunyik pelik2 lam toilet 2 buat xtau je la eak!! hahahhaha

7.Adakah yang membaca aktikal ini juga kentut?
Mereka juga manusia biasa. Ada yang menjadikannya sebagai suatu hobi. Cuma apabila dituduh mereka akan cepat-cepat mengunci topik itu. Tak kiralah berapa banyak post atau berapa besar pun kuasa mereka. Mereka tetap kentut.hahahha...haip2!! korang jangan nak mengelak okeh!!! haku tau korang kentot!!!hahahahha

p/s: nak kentot bleh je!! tapi jangan la depan2 orang pon ko kentot!! 2 tak senonoh namenye!! nak je tendang jatuh gaung org gini!!hahaha=p

 sumber ini adlh dri: Facts on Farts oleh Brenna Lorenz...

7 budak comel gatal tangan:

❤Myra Si Gula-Gula Hati ❤ said...

entry nie khas untuk Ujang yang suke kentut tu..kuikui..:P

Violet Blue said...

haha~
x leh bla punye post..
haha~
glak guling2 mase bace kot..
haha~

Ai-Sis said...

macam macam.haha

Naz Zyha said...

ya~! kentut baik utk kesihatan..gas methane dilepaskan..tp jaga2..jauhkan diri dari api..kebakaran mungkin berlaku!!

n!cK said...

myra: ahahaha..bukan2..ini utk seme yang hobinye kentut..

violet:ahaha..org yg mnulisnye pon rse nak bergolek2 atas lantai..haha

aisis:hahha..:P

nazyha: hahha..bahayee~~~terbakar vontot kang!!haha:P

amyzzskazz said...

nick! ase nak kentot lah bce..haha..

diyana said...

hai nick..saya ada tag nm awak join contest..ni link ye...^^

http://diyanadena.blogspot.com/2011/03/contest-senyuman-paling-ceria.html

 

..Miz Diary.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea