Mar 10, 2011

nak hilangkan senggugut??

jejari n!cK at 10:46:00 AM
aksi: 
setiap bulan para2 pompuan kena tahan derita menyakitkan akibat senggugut bukan..hoho..tapi tak semua la..hanye sesetengah je kene penyakit gni kan..bile datang mengejut mule la berkerut2 dahi tahan saket!! ape?? orang laki ade gak ke pnyaket neh?? haa meh cni!! pangggg!! amek kau!! ngengade plak wat alasan senggugut xnak g semayang jumaat kan!!hahah..tak normal ke kalau ade senggugut??miahahha..gile hape..normal la tuh..yg tak normal tuh kalau senggugut yg dah kronik..means yg kalau saket 2..saket gile babeng!!..rase nak berguling2 dari dalam bilik ke luar rumah kan!! wooowoo..ade orang cakap..kalau ade senggugut yg terlampau neh..susah nak dapat anak bile kawen seksok!! ye kah??ahhh itu MITOS!!..bnyk sungguh derita org pompuan neh..haip2!! jgn mengeluh!! sepatotnye kite bangge dilahirkan sebagai perempuan hokeh..okelah!! nak tau cane nak buat kalau penyaket neh datang..mari dekat..mari dekat...

1. minum air panas!! ahahah..maksud aku kat cni bukan suh ko minum air yg tgh menggelegak tuh!! tapi air suam2 g2 ha..kang manggerutu plak bibir ko minum air panas mgelegak tuh!!hahaha

2. tido dalam keadaan melengkung!! haaa..tao xcane melengkung 2?hahha..haku bukan suh ko masuk gimnastik nak lembut2kan badan ko tuh..tapi tido ngan badan ko mengerekot..haaa. g2..

3. letak air panas dalam botol...xpon dalam bekas air yg diperbuat dari getah 2 ha..pas2 letak kat celah perut ko tuh..pasty legaaaa~~~

4. gunelah minyak yuyiii cap limau!!miahahah..macam bayi la plak..tapi mmg diakui minyak yuyi amat bergune bile keadaan ini berlaku..buh bnyk2 myk yuyi tuh kat perot n betis...urut2 la ckit kan..ngahaha

5. makanlah ubat tahan saket!! tapi jgn la slalu amalkan..tapi kalau aku lantak la..dah saket makan je la ubat!!ye dok??haha

6. jangan cakap n pikir ko tgh saket!! haaaa...bile ko dok cakap saket...saket...otak pon dok tertumpu pade saket 2 je la..wat macam biase walaopon muke berkerut2..miahaha

7. care paling last adelah...TIDO!! miahaha...betol la..bile dah tido memang xkan dah rase saket tuh..sedar2 je saket 2 dah kurang or dah ilang..ngeeee

p/s: kalau teruk sangat senggugut tuh..sile la jumpe dokter ye..bahaye dibiarkan..selamat mencube...ngeee~~

9 budak comel gatal tangan:

kaizen said...

tdo merupakn ubt plg best kalo saket ape pon....

Nour Akmal said...

alami penyakit ni dr sek men lg..
memang teruk sgt..smp kne injection br ok..pnh kne masuk air dlm bdn kat hsptl..

mak suh minum air kunyit, air daun kesum..mcm2 lg la..waaaa(nak nangis bila ingat)
seksanya..

penah panaskan perut pkai seterika..memang dahsyat..

kalau sakit mmg mc tak g klas 2 hari..

yg pling best kalau dpt tdo tak sedar diri..so tak rse skt..

n!cK said...

kaizen: hoh tau xpe..haha

akmal: huk3...siannye..btoi tuh.tido je ubatnye..hee

eyqasara said...

hihihi... eyqa pun pernah wat entry psal senggugut nie... sebab time tu tgah senggut.. hikhikhik.. ;)

||aLeaSaRa|| said...

wah nice info..officemate pun tgh senggugut ni..kite siap bacakan entri ni kat dia..kebetulan mmg dia br je sapu myk yuyi tu he3...

kaizen said...

tdo adelah yg terbaik...

Violet Blue said...

Violet biase tdo jek..
mmg tros lupe ah sakit tuh..
hohoho..~

Ecah Ecot said...

saye bukan spesis sengugut..lalala

Team said...

Salam, awak boleh cuba pad herba Avail & insyaAllah boleh menghilang/ kurangkan senggugut tanpa makan ubat.Sila rujuk http://www.goavail.com/senggugut

-ina

 

..Miz Diary.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea