Mar 7, 2011

Bahaye Korek Telinge!

jejari n!cK at 4:36:00 PM
aksi: 
memang syok kan bile dapat korek telinge..siap hari bulan ade yang lentok2 bagai sebab syiokkk sangat!! hahahaha...tapi taukah korang..sebenarnye korek telinge nie adelah 1 tabiat yg tak elok...bile rase gatal ckit je mesti nak korek telinge kan..yeah!! diakui even aku sendiri pon kalau tak tahan sangat korek gak telinge..hahahha...tapi taukah korang?? Kita korek telinga dengan tujuan nak cuci telinga yang kononnya kotor dan tersumbat dengan taik telinga. Tapi kita tak tahu, korek telinga sama ada guna putik kapas @ pin rambut sebenarnya bahaya wlpn kita rasa selamat sebab putik kapas tu lembut. Memang susah kita nak percaya, sebab tak jadi apa apa pun kan selama kita menggorek telinga kan?? wahaha..syiokk ade laaa..siap ari bulan meleleh air liurr~~hahahhaa..(gelak guling2)

ce tgk gmbar di bawah neh...nie la kesan bile kite korek telinge..bile kite korek terlalu dalam..make sudah tentu telinge akan berdarah...kot ye pon nak korek..berpade2 la...ye dok??haha..taik telinge neh sebenarnye menjadi agen pembersih dlm tlinge kite tao x??ngeee~~
p/s: kalau nak bersihkan, bersihkan bahagian luar telinga je sudeyy. Tak perlu korek dalam-dalam. Selagi taik telinga tak tergumpal sampai tersumbat & menghalang bunyi masuk ke telinga dalam, kita tak payah nak korek & buang tahi tu...miahahhaa...=p

9 budak comel gatal tangan:

GadisGula-gula said...

aku penah jadi cani.. tinge berdarah time korek tinge.. tp aku bukan korek tinge sbb tersumbat ke pe kan.. aku mmg takyah risau bab sumbat2 ni sebab taik tinge aku jenis cair.. bila dah melampau sgt tahap cair nye tu rasa mcm tinge masuk air.. tu yg gatal gile nak korek tinge ni.. haha~

Fendy San Satay said...

ptot telinga sy pekak...terkorek dlm asenyer.. =P

Ujang9897 said...

mcm ngeri jer

iqin said...

waahhh,,

tak nak korek telinga lagi lah~

:)



www.storymoryiqin.blogspot.com

nescafe_ais said...

ish...takut plak..

Violet Blue said...

geli bile tgk gambar tu..
terbayang darag..
geli3~

(penggeli darah/luka tegar)

hehe~

Fieda said...

yg buat rasa nk korek telinga tu bkn ape sbb rasa mcm basah2 je kt dlm...pastu mula la rasa gatal2 kalau x korek..

n!cK said...

gadis: hahah..bahaye wooo..

fendy: cian..mude2 da pekak..hahaha:D

ujang: mmg ngeri lahh~~

iqin: hahhha...korek ikut shedule ye..haha

nescafe: mende nk takot..korek berpade2 la..haha

violet: hahha..meh cni nk tlg korek tlinge lembut2..haha

fida: hahahah..leh je nak korek..korek berpade2 oke..ngeee

... said...

as salam..

oh~
saya korek guna pengorek besi takde apa2 pun. ok je.hehe
er..sebab belum pernah kena lagi =p

oo..cuci telinga kat hospital je la ya =)

iklan untuk nik :

Jawatan terbuka untuk perdana menteri dan menteri-menteri.hahaha

broadband rosak?dan bakal nak rosak? tak tahu nak baiki macam mana? lihat tutorial saya

 

..Miz Diary.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea