Mar 17, 2011

AWAS!! kasut tumit tinggi!!

jejari n!cK at 9:17:00 AM
aksi: 
memang cantik kan bile kite berkasut tinggi..nampak lebih profesional dan anggun gituwww..lagi nampak seksi!!wohaaa...sape tak suke kan kalau nampak cantik..haku pon suke!!.haha..cantik memang la cantik tapi disebalik nak cantik 2 ade gak keburukannye..ini akan menyebabkan masalah kesihatan pade korang!! semestynye timbul pelbagai jenis kasut pade zaman moden neh kan? runcing..melebar..memanjang..meleper..haisshh macam2 la...pemakaian kasut tumit tinggi neh boleh menyebabkan SAKIT TULANG BELAKANG!! tak gune gak nak cantek kan kalau memudaratkan diri sdrik..selain tuh gak ia boleh menyebabkan SAKIT LUTUT..kenape? sebabnye kasut tumit tinggi neh memberi tekanan tak normal pade bahagian lutut korang..kasut tinggi memberi tekanan yang lebih kepada kaki depan kita.bahagian bawah badan kita akan mengunjur ke depan, dan untuk mengimbangi badan kita,bahagian atas akan ditolak ke belakang...ini bukan lah postur badan semulajadi kita..osteoarthritis berisiko 2x ganda untuk perempuan.kasut tumit tinggi menyebabkan lutut berada lebih jauh daripada lantai,
dan menyebabkan tekanan yang tinggi dikenakan terhadap lutut. ni membawa kepada osteothritis lutut...otot betis juga turut dipendekkan, dan mengurangkan kekuatan kaki untuk mendorong badan kehadapan..korang nak ke kaki korang membengkok?haishhh..xmaoo!!xmaoo!!'Selain 2 gak, ia boleh menyebabkan kesakitan pada bahagian RAHANG, LEHER dan KEPALA, GANGGUAN KITARAN HAID malah membawa kepada MASALAH KESUBURAN..OMG!!..haaa tgk2..neh haku risau da neh nak pakai kasut tumit tinggi!! woohaha...konon risauuu..padahal pakai seminit pon dah rimas..nie kan nk pakai smpai nak balik keje..aaaaaahhh...no!! rimasss!!ahhaaha..

p/s: nak pakai tak dek masalah...tapi jangan la amalkan selalu hokeh..tak elok utk tubuh badan tuh..bukan ke kite nak pakai lame lagi badan kite tuh..ngeeee =p

2 budak comel gatal tangan:

eira said...

alahai..nsib baik kekadang aje eira pkai..

sunflower n cinderella moden.. said...

nasib baik pakai g jalan2..je..g kelas pakai kasut tapak rata..

 

..Miz Diary.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea