Feb 28, 2011

Tips Penjagaan Jeans

jejari n!cK at 8:53:00 PM
aksi: 
wahaha..mende neh pon ade eak?? tak pelik pon kan..selame neh kite main redah je basuh seluar jeans kite kan..sebab 2 seluar kite cepat buruk..ngeeee...rupe2nye seluar jeans neh pon ade penjagaan..engat tubuh badan je nak kene jage kan..meh tangok hape ko kena wat utk penjagaan jeans neh..tak kira la jeans murah ke mahal gile babas ke..yang penting meh bace meh..heeee..

1. cuci seluar jeans dgn air pde suhu biase atau suam2 kuku g2 haa..jgn gune air terlalu panas atau terlalu sejuk sbb nanty sel2 kotoran degil susah nak hilang tau!!

2. cuci seluar jeans asing ngan pakaian lain..nie utk kekalkan warna dan ciri pade sluar jeans..

3. kalau korang pegi pantai ke laut ke..pas2 seluar jeans korang kena air masin tuh..korang jgn tergesa2 cuci ngan air biase..gunekan air yg tgh menggelegak tuh sebaldi dan wapkan ke bahagian yg kene air masin td 2..kotoran yg melekat pon leh tanggal woooo~~

4. gantung dan anginkan seluar jeans ko tuh agar tak berkedut2 dan renyuk di tempat teduh..jgn dedahkan seluar ko tuh kat panas terik..

5.jgn sesekali keringkan seluar ko ngan mesin basuh!!

6. jgn gunekan sebarang bahan kimia utk basuh seluar jeans tuh..gune sabun biase je agar warnenye tak la luntur...

haaaa..hape lagi...selamat menjamu mate.....eh salah..selamat membace dan selamat mengamalkannye..miahahha...=p

4 budak comel gatal tangan:

sharifahzakiah said...

aiyakkkk leceh nyeee . sua jeans pon ade tips ye . huhuhu

mimie =) said...

owh...bru tau..
hahha

Muhd Fadil said...

saye basuh guna susu. :)
takle.. saya main basuh je suar jean.. patutla salu rosak. hehe

n!cK said...

sharifah: hahah..leceh utk tahan lame 2..heee:)

mimie: ha dah tau buat ye..kih3

fadil: haha..len kali try la care neh ye..:P

 

..Miz Diary.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea