Feb 27, 2011

Nak Cantik??..Jom Cube Tips Ini!!

jejari n!cK at 9:36:00 AM
aksi: 
semua orang nak cantik kan..tapi janganlah sampai terlalu obsess..kena la berpada2..semua yang dilahirkan di dunia nie adalah cantik..cantik 2 adalah subjektif..mungkin kita tengok seseorang 2 cantik pada mata kite..tapi orang lain tengok tak cantik plak..malas nak berceloteh panjang berjela2..meh cube dan tengok ape usaha2 nak cantik..ngeeeeeee~~

1. semburkan wajah anda dengan air sejuk atau biarkan muka anda merasai aura dingin dari peti sejuk..nie untuk hilangkan 'merah muke' akibat cuaca panas...jangan plak anda masuk dalam peti sejuk ye..2 parah namenye..heeeee...

2. anda di sarankan memilih produk kosmetik dan krim muka yang bebas bahan pewangi..nie utk elakkan dari berlakunye alahan kulit anda..cari kosmetik yang betul2 sesuai ngan kulit muka anda okeh..

3. kisar tomato ngan beberape titis pati limau dan sapukan pada wajah selama 15 minit..petua nie utk mengecilkan pori2 yg terbuka pada kulit wajah..nak elok lagi..amalkan makan tomato okeh..sangatlah elok jika menggemari tomato..

4.jika anda sudah berusia melewati 25 tahun, amalkan memakai krim malam setiap malam..

5. untuk ketahui bedak asas yang sesuai ngan kulit anda, cuba ratakan di atas tangan anda..kulit di bahagian 2 sama tona warna dengan leher anda..tak percaya? cubelaa..heeeeeee~~

6. untuk mereka yang ada masalah jerawat, elakkan pakai krim wajah...gunakan bedak asas dan bedak padat je utk kurangkan risiko masalah jerawat makin teruk..mase tengah berpeluh2 2 janganlah anda tepek bedak lagi kat muka anda..2 adalah perkara yang menyebabkan muka berjerawat..say no 2 jerawat!!

7. pada waktu pagi..bersoleklah dgn solekan yg nipis je..xperlu tepek2 sampai macam hantu cine..ini membolehkan kulit anda bernafas dgn terima manfaat mentari pagi...anda ingat anda je ke nak bernafas..kulit pon nak bernafas tauuuu~~

p/s: selamat membaca dan selamat mencubee~~~~weeeeeeee~~=p

5 budak comel gatal tangan:

amyzzskazz said...

boleh cbe ny..menarik2..huhu

heli4ntuse said...

Kisar tomato, boleh cuba..tapi sayang kat tomato tu.

Pernah guna susu dan kadang-kadang yogurt natural. Lembut~

Amira Naddia said...

nk try no 3 tp nti mak bising..gune tanah kat blakang umah buley?

n!cK said...

amy: haha..slamat mcube..

heli4: wow!! lembut g2 haa..i like..:)

amira: haha..leh je..sile2..klu xmemudaratkan hape salahnye.,,ekeke:)

Suriati said...

tomato dh cube nick.mmg bagus..so cube jgn idak yea.. nk cantik kenelah rajin yea..

 

..Miz Diary.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea