Mar 5, 2012

Elakkan Diri Dari Menjadi Mangsa Ragut!!

jejari n!cK at 10:18:00 AM
aksi: 
holla  friends...
memandangkan sekarang neh banyak sangat kes ragut yang berlaku..tak kira kat mana-mana sekali pon..kadang mangsa tengah tak tahan nak kencing pon dieorang sempat ragut..masa tuh cer korang pikir nak pilih yang mana..nak kencing dulu ke nak selamatkan beg??>,<...kadang tengah nak cepat-cepat tiba-tiba anda cirit plak..tak kan nak kejar peragut dengan najis bergelimpangan kat kaki kan??ngaaa....ape kata moh la kita share ilmu yang kite tahu untuk elakkan diri dari menjadi mangsa ragut...tapi..tapi...tapi menda nak jadi kita tak leh nak elakkan...anggaplah entry ini sekadar peringatan...langkah berjaga-jaga agar tidak menjadi mangsa ragut!! challowww beteyyyy~~>.<

1. elakkan dari menggunakan beg bertali panjang...

sumbangan: google

haaa...neh la maksud aku..beg yang jenis tali panjang...kan fesyen sekarang neh ramai remaja..cik kak..mak cik..kak senah..suka sangat guna beg macam nie...tahukah anda?? kebarangkalian untuk anda di ragut adalah tinggi bila menggunakan beg bertali panjang neh..sebab ape?? sebabnya anda hanya meletakkan di bahu dan dengan senang sahaja penjenayah ragut nak ragut beg anda..sekali tarik je..masa tuh menyesal pon dah xgune..nasik dah jadik sisa toksik...>.<

2. elakkan menyilangkan beg anda....

gambar pinjaman google lagi

haaaa...tuh contoh kat atas tuh..tolong la...tolong la jangan bawak macam neh..bukan ape..bila anda di ragut..kedudukan beg macam nie lagi bahaya untuk anda...kalau dulu-dulu aku pikir cara menyilangkan beg amatlah selamat..rupe-rupenya salah tanggapan aku...nak tahu kenape tak selamat??

i) bila peragut datang dari belakang..maka anda akan terseret sama ke belakang..kang tak pasal-pasal tinggal tengkorak je nanti..isi dan otak dah berterabur kat atas jalan tar...

ii) kalau peragut datang dari depan...tak pasal-pasal anda di seret..kang tak pasal-pasal hilang hidung dan cacat kekal nanti...T.T

3. elakkan berjalan sorang-sorang..

bila nak ke mana-mana...tolonglah ajak kawan-kawan temankan..lagi bagus kalau kawan korang tuh pandai karate atau silat..keadaan dunia dah tak selamat..dekat mana-mana pon boleh berlaku jenayah sekarang..kalaupon anda tak di ragut..mane tahu jadi mangsa rogol...nauzubillah hi min zalik...bila ada kawan..mungkin peragut tuh tak berani nak buat kerja laknat tuh kan...kalau dieorg berani jugak...senang sikit korang nak berlawan memandangkan kawan korang pandai karate..silat..taekwando...wushu..ong bak...bla...bla..blaa...dan lagi satu..jangan lupa sediakan pisau kecik atau jarum atau benda tajam dalam beg atau dekat mana-mana yang boleh...bila peragut ragut beg anda..maka capailah pisau dan cucuk mate die biar die bute!!hahahaha..tak pon cube korang kelar-kelar tangan dia ngan pisau..tragis bukan....

4. jangan menunjuk-nunjuk barangan yang ada


hahh....nie lagi satu masalah orang kita..tahulah sekarang zaman canggih manggih...i phong...samsong...i ped..tapi simpan la..tak payah nak menunjuk sangat...bahaya la..bukan sebab dengki ke hape...bila dah orang sekeliling nampak kemewahan kita..lagi la orang usaha nak ragut..yelah sebab korang dah tunjuk hasil titik peluh korang tuh kan..lagi la die menggeletek nak ragut..membuak-buak gitu ha nak ragut..ngaaaaso simpannn la...jangan nak menunjuk sangattttt...

5. gunalah beg plastik / paper bag



tadaaaaa...haaa neh lagi senang bukan..guna je paper beg..peragut tengok kau pon tak de selera...yelah..beg plastik carefore atau tesco je pon..bawak duit ic..lesen seme letak dalam poket..hahaha..lagi selamat..

selamat membaca...=)

0 budak comel gatal tangan:

 

..Miz Diary.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea