Dec 19, 2011

Tentang Dhia Episod Minggu Ini

jejari n!cK at 2:38:00 PM
aksi: 
hye...siyesly tak menyabo dah nak tunggu slot Tentang Dhia petang neh...rase tak leh tinggal walau satu episod hokeh!! sebab bagi aku cite tuh banyak pengajaran die..bukan sekadar cerita...=) aku dah jangke sejak mule cerite neh lagi hati nie berkate-kate cite neh konpem best....di tambah plak dengan si jelita Nora Danish...dan hero yang sasa yg buat para gadis sasau, Adi Putra....Adi Putra mmgla manis dan hensome..aku pernah terserempak ngan die dulu...perghhh..lagi hensome dari ape yg aku tgk dari tibi...pentipu tibi tuh!!hahaha...>.<
okeh tak payah cakap banyak....mari layan sinopsis episod tentang dhia untuk minggu neh~~challow beteyyy~~wehooooo!!

*******************************************************


Melly bercadang ingin mencari kerja. Melly memilih untuk menjadi penyanyi di karoeke. Mak Cik Ani memarahi Melly. Marah dengan teguran Mak Cik Ani, Melly keluar dari rumah tu. Rupa-rupanya boss karoeke tu kenal penjahat yang mencari Melly dulu. Mereka masih menagih hutang. Melly melarikan diri tapi di langgar kereta dan terus koma.

Setelah 5 tahun koma, Melly akhirnya sedar. Melly di jaga oleh Haji Mahfiz, jutawan yang telah melanggar Melly dahulu. Dhia dan Zikir kekal bahagia meskipun tanpa cahaya mata. Zikir teringin mempunyai anak tapi tak sanggup melukakan hati Dhia kerana rezeki untuk memiliki anak adalah ditangan Tuhan.

Suraya menasihatkan Zikir agar berterus terang dengan Dhia dan cari jalan penyelesaian. Zetty baru pulang dari belajar di luar negara tapi perangai nya masih sama seperti dulu.

Esah yang ditempatkan di rumah jagaan, mula menunjukkan tanda-tanda positif untuk sembuh. Doktor menasihatkan Dhia mencari rawatan tradisional. Ku Salmi sibuk memaksa Dhia mengandung. Dia menghasut Ku Mariam mengatakan DHia gagal untuk hamil akibat kecederaan di rahim dahulu.

Hubungan Zikir dan Rose kekal rapat tapi Rose enggan berkenalan dengan isteri Zikir, Dhia.

selamat menonton!!=)
sumber: fesbuk
**********************************************************

hah tengok....minggu neh dah sampai ke kemuncak cite dah...dan opkos la cite neh tak lame lagi nak tamat dah kan..sobbsobbb..cepat sungguh mase berlalu...strooott...stroott....T.T

terfikir: kita tak semestinya bersatu walaupon sudah terikat andai dia bukan jodoh kita. manusia mana yang mampu menahan segala dugaan melainkan menerima dengan redha..sampai bila kita nak menganiaya manusia sesame manusia untuk puaskan hati kita..adakalanya manusia lebih suka menghukum manusia lebih dari Tuhan...

3 budak comel gatal tangan:

Mish Apple said...

betul ke sinopsis ni? walaweyh.

Noonoy91 said...

adoi. makin best! tp syg. kompem mggu ni ada tme tak dpt tgk.. huu =.=

Jue said...

emmm cam besh kan minggu nie..ciannn dya xley preggy..huk3..


*bilalah mak da zikir 2 nak bertobat entah..aduyaiiiiiiiii

 

..Miz Diary.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea