Jul 19, 2011

maaf itu senang disebut dan senang juge dilupekan...

jejari n!cK at 9:49:00 AM
aksi: 
assalamualaikum...=)

hye my lovely friends...hari nie dah 19th of July dah kan..cepatnye masa berlalu...dan dalam masa 2...macam2 yang kita harungi...baik manis..apetah lagi pahit...tapi 2 adelah asam garam dalam kehidupan...kerana pengalaman itu yang mengajar erti sebuah kehidupan...berterime kasih lah kepada pengalaman kerana disebabkan pengalaman kita makin kuat hadapi sebuah kehidupan..=)

maaf senang disebut oleh sesiapa je kan..dan senang juge maaf itu dilupekan..maaf saya tak sengaja...maaf kerana menyakiti kamu..maaf yang selalu di letak bersama beribu alasan...dan bila maaf sudah diberi...lama-lama maaf 2 dilupekan sedikit demi sedikit...memaafkan tapi bukan melupakan....yes!! ini harus ade dalam diri..sebab kita manusia selalu lupa...dan perkataan manusia itu sendiri asalnye dari Nasiya beerti LUPA....

kadang-kadang penat juga utk memaafkan kesilapan yang sama...tapi harus juga memaafkan utk hidup tenang...bila susah memaafkan seseorang, hidup  kite dan hidup seseorang 2 tak kan tenang kan..sedangkan Nabi ampunkan umat...inikan kita manusia yang tak sempurna dan tak lari dari melakukan khilaf...memang sakit bila disakiti apetah lagi yang menyakiti itu adelah orang yang kita sayang...orang yang kita hormat dengan pendiriannye...tapi kadang-kala kite kena juga buka mata apekah selama-lamanye kite harus memberi peluang andai peluang 2 ibarat dibiar berlalu sepi tanpa ada sedikit pun sesalan..

hidup kita hanya ada 2 pilihan...berhenti...ataupun teruskan...berhenti andai sudah penat...teruskan andai diri masih kuat...dan aku..aku akan teruskan selagi aku mampu kuat....dan tak kan pernah berhenti hingga ia berhenti dgn sendiri....=)

kemaafan itu adelah sesuatu yang indah..=)

p/s: Maafkanlah semua orang sebelum anda tidur setiap malam bagi mencuci hati dan mencerdaskan minda..=)

10 budak comel gatal tangan:

Encik JI said...

19 julai lor. hehe

maaf snang dilafaz kn. wlau hati xmgizinkn.

n!cK said...

encik Ji: hehe...bgus..nmpk kesilapan kat c2..hehe.tq..:)

senyumSOYA said...

betul2..kdg2 lepas mtk maaf bnda sama diulang..penat gak..

but.. maaf itu penyembuh hati..pembersih diri..^^!

H.J said...

19 august??

kaizen said...

nak memaafkn org tu biar ikhlas...

latest entry Bila menderma biar ikhlas... & Urban-or-Disaster

cx's said...

ya btl tu. aye saloo amalkan. cuz dgr nsht ustaz. ustaz kate maafkan b4 tido. INsyaAllah hati tng. :) jemput singgah

Firdnurjue said...

jue pun sama teruskan jugak tanpa henti..tanpa kenal penat dan jemu..kerana apa??kerana sayang dan cinta..moga segala pengorbanan akan berbaloi2..huk3

aslann said...

font kt blog ni kan...font kt blog ni kan..kecik sangat laa...kita xnampak nak bace..haha..okbyeee..

Ary ariasputera said...

maafkan ary kerna baca entry ni...huhuhu...

My MiRa said...

maaf senang di ucapkan tapi untuk memaafkan agar sukar..ahah ekjam tak?

 

..Miz Diary.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea