Jul 22, 2011

kadang kite tak nampak selagi belum hilang

jejari n!cK at 11:42:00 AM
aksi: 
assalamualaikum..=)

hehe..hari nie birthday saye..mari nyanyi same2..Allah Selamatkan Kamu...rasa terharu tadi bila si Emak menyanyikan lagu itu utk anaknye ini..hurmm...T.T..makin melonjak2 mao balik ke kampung memeluk erat si emak..hanye die yg aku ade sekarang nie..abah? hurmm..aku masih ade abah..tapi abah aku sudah berada di alam lain..semoga abah dicucuri rahmat dan bersama orang2 yang beriman..:')
                         
kadang kala..kite tak kan rasa selagi kite tak hilang sesuatu yg kita sayang..kadang kala jugak..kita butakan mata walaupun kita dah nampak semua 2 kan..kenape?? sebab kita takut kite takut jatuh padahal 2 seme la yang menjatuhkan kite sendiri...kita mungkin boleh ketawa lagi hari nie..tapi esok?? mungkin ke kite akan terus ketawa?? adakalanya kita perlu menangis kerana hidup ini bukan hanya utk ketawa...

Kehidupan ini selalu menyediakan kebaikan ..bagi jiwa yang ikhlas untuk memperbaiki diri,.yang selama ini tertunda kerana keraguan..Waktu memang tidak menunggu..Tidak ada kata terlambat...Kalau kesusahan ibarat matahari dan kejayaan ibarat hujan..maka kita perlukan keduanya untuk melihat pelangi...tapi bila pelangi muncul..jangan biarkan ia pergi begitu saja tanpa kita menghayati betapa indahnya pelangi itu...

p/s:Mempercayai bahwa diri sendiri bernasib buruk adalah pintu masuknya semua sikap dan tindakan yang memburukkan kehidupan..

mood: ALLAH selalu punya HADIAH t'indah utk kita,sebuah CAHAYA utk setiap KEGELAPAN, sebuah RENCANA utk hari ini dan esok, sebuah KEGEMBIRAAN utk KESEDIHAN, sebuah KEMUDAHAN utk setiap KESULITAN dan kata AMIIN utk setiap doa yg kita panjatkn.

6 budak comel gatal tangan:

Honeys Hasdi said...

Allah slamatkan kamu 3x kak emma.. hehe.. i'm follow u..
jum follow blog owg..:)

http://honeyzhasdi.blogspot.com

Encik JI said...

selamat hari lahir.

moga sukses dalam hidup.

aslann said...

eh samelah, abah kite pun dh xde...mase saye F4 lagi..sobsob....


font blog ni kan..font blog ni kan..font die pusing2....pusing mate kite nak bace.kbai.

Firdnurjue said...

Touching baca nie..sangat betul n setuju k..

anyway...eppy besday..moga rahmat ALlah selalu dengan kamu..:-)

Miss Y and Her World said...

You never know what you have until you lose it, and once you lose it, you can never get it back.

Lelaki Memang Tak Akan Faham Perempuan
Antara Keinginan Dan Yang Dah Tertulis

Pyka Rahmat said...

happy birthday :)

 

..Miz Diary.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea