Jun 23, 2011

bukan sebarang lipas..ewwww!!

jejari n!cK at 11:44:00 AM
aksi: 
assalamualaikum..

perghh..kalau sebut lipas mesty aku tgk bawah meja dlu...takut2 ade lipas..sesungguhnye binatang lipas itu amatlah menggelikan!! you lipas..p main jauh2...koh3..haip!!! nanty dulu~~sebelum korang buat spekulasi jijik la ape la tentang lipas..tahukah anda??jeng jeng jeng~~tak semua lipas nie xde kebaikan..korang pernah dengar LIPAS KUDUNG??eh salah LIPAS RESDUNG??
lipas resdung neh digunakan utk rawatan resdung..makkkk!!! macam mane tuh..adekah dengan membiarkan lipas2 berkeliaran di muke?? adekah dgn membiarkan lipas2 2 menggigit muke..idung..mulut..woowoo..tanak!!tanak!!jijik!!jijik!!hahaha ..tak payah duk jijik sangatttt laaa~~~meh cni aku letak atas muke ko..heleh berlagak...lipas resdung neh bukan cam lipas kat umah kite 2 weyh..saiz die kecik je dari lipas biase..pas2 die duduk bawah papan tanah yang berdebu...

dipendekkan cite..dulu2 akak aku penah p buat rawatan resdung menggunekan ape?? lipasssss....LIPASSSS~~gune apeeee???LIPASSSS~~gune aaaaa..pangg!! gile geli die cakap..tapi bukan la die letak lipas 2 sekor2 kat muke..gile kau...mau berlarik ala2 usop wilcha akak aku nanty..bahaha..bak kata kakak aku..orang 2 bunuh dulu lipas 2..pas2 gune isi2 lipas 2 utk tepek2 muke macam masker muke kak limah..yekk!!gelinyeee...tapi itulah hakikatnyee..nak tak nak kene terime dgn redha..bahaha..pas2 die suh pegang cermin satu..kire tgk ape jadik kat muke akak aku 2 nanty...dah die selek2 lipas 2 kat muke sambil terkumat kamit bace ape ntah..aku rasa ayat suci al-Quran kot..huhu..pas2 dalam beberape minit pas2..make kluarlahhh...tadaaaaa..ulat resdung..duk berlari2 anak atas cermin..jatuh dari muke akak aku ok!! bukan dari langit macam ayah pin~~ngaaa~~
(gambar hiasan..tp gini la die buat)
gambar hiasan dari google..geliii~~

lepas buat rawatan 2..akak aku cakap rase macam oke ckit da..da xde dah gatal2 idung...nak bersin..merah2 mate..i mean bukan la sembuh 100%..kire oke ckit dri biase...ok la sebab ulat dok bersepah kua dari muke die 2..ewwww..huuhuhu

p/s: lipas ni nampak macam jahat tapi ada guna pulak tu...lebih kurang macam lalat la..hidup tempat kotor, tapi kalau jatuh dalam air minuman kita, rasullah suruh kita tenggelamkan semua kaki apa semua dalam air kita, angkat balik buang..Jangan tak tau..kat kaki lalat ada beribu penawar..bukti sains..(err betul ke tak??)huuuuhuuu\(o.o)/ tapi kalau aku terus tak minum daaa~~~hehe

7 budak comel gatal tangan:

nurul honey said...

fuhhhh!!lipas...geki gak ngan lipas..tapi baru tau pasal rawatan resdung guna lipas..anw, thankz nikeima~~

n!cK said...

keh3..same2..:)

Подтверждаю said...

as salam....
wah! pakcik nak buat entri!

;)

oo..sebut pasal ulat resdung ni, sebnarnya spesis ulat ni..kalau nik nak tengok, tengok la..ulat resung, berpotensi untuk berevolusi pada bahagian kepala

ulat ni, menyerang mata, jantung, otak, paru2, etc. tapi lebih kepada mata..hehe

http://fadzli-rt.blogspot.com/2011/04/infosihat-cecacing-mata-loa-loa-afrika.html

nik mesti tak berani klik punya..ulat ni dah pun menjangkiti rakayta malaysia. haha.. sebab kawan pakcik yang merawat pesakit rakyat malaysia yang dijangkiti..

haha..lagi seriau dari h1n1~
suka la nik ada ulat mata~

OK2. pakcik baru buat entri baru~
cuma konpius je..apa kata nik~

Buruk Baik Ada Misai Janggut Jambang

anak kecil said...

gelinya! :O

Raden said...

laa..tp kn..ade penah terbace kat artikel2..(banyak artikel..leh google) org yg wat rawatan nie sbnanrnye tipu. die bukan gune lipas biase. ade certain lipas yg dalam bdn die memg byk ulat2 kecik2 camtu. bile die tenyeh kat muke, itu adelah ulat dr lipas tuh. kadang2 patient rase da oke - tuh sebanrnye mainan minda je..

n!cK said...

raden: ooeakk..ciss..penipuuu..neh na marah nie..keh3..:)

Anonymous said...

jom tengok resdungherbs.com boleh jugak kalau nak try

 

..Miz Diary.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea