Apr 18, 2011

bila balik kampung...

jejari n!cK at 10:26:00 AM
aksi: 
huihh..syabasss..akhirnye sampai gak ke kampung halaman ini,,.padahal dah 3 hari kat rumah..baru hapdate blog..malas sangat bila dah ade kat kampung neh..malas nak bukak blog..malas nak bukak laptop..seme malas la..rase nak duk diam2 dalam rumah tenangkan kepala hotak..tapi 2 la..baru nak tenangkan kepale hotak tapi ade plak menda len yg menyerabutkan..balik kampung susahh..tak balik pon susah..hurmm..kenape aku cakap g2?? sebab aku bosan ngan persekitaran n sikap orang kampong..memang aku abaikan je ape org nak cakap tapi sedikit sbnyk rase jugak serabutnye..kenape??

1. sombong...
kalau aku nie la sombong..rasenye aku tak tegur n senyum dah kat sape2 yg aku jumpe mase kuar umah...kadang2 bila orang cakap orang kampung kolot memang aku rasa nak marah..tapi kalau pikir2 balik aku rase ade betolnye..bukan seme la..sesetengah orang yg mengkolotkan pemikirannye..maseh lagi sibuk menjaga tepi kain orang..kain sendirik terkoyak tak plak dijahitkan...

2. mata melihat..
mata orang2 yg melihat kita sentiasa tak kena..padahal tak de pon kite g cari masalah ngan diorang..tapi ade je mulut sok sek sok sek cite macam2..owh..xpela..bukan aku dapat dosa..orang yg mengata 2 lagi la bagi pahala..ye dok?? besh2..mengata la banyak2 lagi ye....:)

3. menyibuk
setiap gerak geri kita jadik perhatian setiap mata2..tak paham la..bila nampak orang lbih ckit mate terbeliak sampai juling pas2 ade la cakap2 yg tak sedap di dengar..tak tau la cane na puaskan haty orang neh..ade je tak kena kan..patotnye kite hepi bile tgk orang hepi,,mmg adat duk ramai2 gni..tak boleh tgk orang senang agaknye..hurmmmm..kadang2 terkua gak dari mulut depan mak..aku cakap..orang kampung nie ngape mulut longkang...mak aku cakap..haishh..tak baik cakap g2..huuuu...

4. tak hormat satu sama lain
susah bila rasa hormat tak de dlam diri masing2..asyik na cari gaduh je..ntah pape..tak paham guaa..tak boleh ke idup aman harmoni..bila duk sebelah menyebelah 2 plak..pandai2 la hormat..nie dok terpekik terlolong malam2 buta...tak hormat orang nak tido ke nak ape ke...kalau kat bandar pon orang reti pikir n hormat orang..nie kat kampung tak kan la nak wat pangai g2 kan...hurmm ntahla..

p/s: bukan menunjukkan keburukan orang tapi kdg2 orang memburukkan diri mereka tanpe disedari..=)

10 budak comel gatal tangan:

Ujang9897 said...

nick dh jadi org luar la tu..=)

org igt artis..hee

fyy mokhtar said...

wahahhaa. kampung mane nick pegi tuh?? kampung memang begitu. meriah :)

n!cK said...

ujang: nak kene pelangkung???nyahhaa

fyy: huu..ade la..haah..terlebih meriahh..:P

... said...

as salam..
haha~ =p

suasana kampung. kena la ala2 hantu kak limah.
tak gitu

=p

sabau je la nik~
hehe

faisal apardi said...

biasela org kampung..buat tak tau je..lantak kat dorang la...

kalau kadang2 ada kampung yang meriah..

sobri yaacob said...

bestnye dpat blik kmpg. :)

kucarkacir said...

org kampung mmg gitu..
abaikan je..

n!cK said...

fazdli: wlsm..hurmm 2la..saba je la..huhu

faisal: haah..besh blik kg..tapi yg tak beshnye sbb mulut sstgh org je..

sobri: yup..sgt best..:)

kucarkacir: haah..mmmg pon..abaikan..msuk tlinga kanan kuar tlinga kiri...huhu:)

... said...

ok~ bagi menghilangkan rasa tension nik, maka dapat hadiha klik2 iklan dari saya. haha~


=p

aleen aiden said...

hu3,mujuq la orang kampung alin xde yg mcm 2.mungkin ade,tp sorang dua je kot.heh~

 

..Miz Diary.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea