Mar 29, 2011

tips nak ilangkan mengantok di opis~~

jejari n!cK at 11:00:00 AM
aksi: 
rasenye tips neh amatlah bergune utk aku yg selalu mengantok kat opis..bukan selalu..senantiase je..bhahah...bosan kot dok opis..aku lebih suke keje yg melihat keindahan alam semulejadi!!woowoo..jum layanzz~~ pesanan penaja..jgn buat kalau tak de keyakinan yg tinggi dalam diri..nyahaha

Tip-tip agar hilang mengantuk di pejabat

• Makan gula-gula getah. Kunyahlah ia tanpa henti..itu juge dikire senaman mulut ye..

• Sepak bucu-bubu meja dengan kaki (Anda di nasihatkan buka kasut terlebih dahulu)

• Ambil sekeping kertas A4 tegakkan dan tarikkan ia di antara dua jari telunjuk dan tengah.

• Hina kawan sebelah anda secukup-cukupnya..pas2 kene tendang konpem ilang ngantok...

• Sentiasa berlari pecut untuk kemana-mana sahaja di dalam pejabat itu (Pergi tandas, pergi ke meja kawan dsb)

• Cabut sehelai bulu hidung anda dengan lajunya..tapi sebelum 2 tgk dlu kiri kanan...konpem akan bercucuran air mate dan air idung..

• Jangan makan atau minum sepanjang hari (Makan pada waktu malam sahaja). Sebabnya orang selalu mengantuk selepas makan...

• Pesan pada penyambut tetamu pejabat anda supaya meng'interkom' anda setiap 5 min..

• Buat secawan kopi panas dan tumpahkan ia atas baju dan seluar anda. (Tumpahkan pada kawan pun boleh juga - lebih afdal)

• Ambil stapler dan staplekan cuping telinga anda atau telinga sesiapa sahaja yang berdekatan...dgn itu anda akan dihadiahkan pelempang free..make dgn itu mengantok ilang serta merta...

•garu dagu dengan siku..haaa ce try leh x..konpem bleh punye..klu tak leh korang dikire tak normal...

p/s: jgn lakukan jike tiade keyakinan yg tinggi~~

13 budak comel gatal tangan:

||aLeaSaRa|| said...

HAHHAHAH....ni tips mana satu kite nak pakai ni...ngantuk ni huwaaaa....semalam kul 3 pm kitorg busty samapi terlupa belum lunch.tiba2 kitorg semua kat office ngantuk.so kite turun kedai bgks maggi in cup..perghhh layan panas2 dan pedas terus hilang ngantuk.

n!cK said...

gune tips garu dagu ngan siku bertubi2 je la..ahahaa..:P

Miziey said...

garu dagu guna siku kawan bley laa.. hahaha..
XD

:: Nonoy :: said...

hahhaha! confirm! ilang ngntok niehh! ;D

... said...

as salam..
haha~ok juga tips ni~
tapi saya selalu tumbuk pipi kiri kanan~
bukan takat boleh meberi rasa sakit supaya tak tido, tapi memecahkan lemak kat pipi. haha~

eh~ gula-gula getah. saya kunyah halls~
wwuuu~ berangin~~
kena pula duk dalam opis.
waaa..super nyaman~

n!cK said...

mizi: haha..maknenye anda tak normal xleh garu dagu ngan siku sdrik~~nyahaha:P

nonoy: mmg konpem..kesakitan plak yg dapat..nyahaha:P

fadzli: wslm..haaa..bagos..selamat beramal~~nyahaha:P

✿....rossa alina....✿ said...

waahhh...sangat berguna tips ni..hahahahaha..

n!cK said...

rossa:ahahaa..slamat beramal~:P

Finaz Jaafar said...

kahkahkah..ini tips2 carik pasal !

n!cK said...

finaz: ehehhe..cari pasal nak ilangkan ngantok punye pasal...:)

emiliana anuyai said...

: nak try laaaa. mcm best je. bhahaha

Violet Blue said...

yaahh!!
mari kita try ramai2..
haha~

... said...

ahaha~ habis retak la tulang tengkorak ni nanti.ahaha~

=p

 

..Miz Diary.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea