Mar 21, 2011

Buang Tahi Lalat..HARAM??

jejari n!cK at 10:51:00 AM
tahi lalat dikenal dalam istilah medik sebagai nevus pigmentosus... tahi lalat itu disebabkan oleh pertumbuhan dan perkembangan abnormal dari sel-sel pigmen di bawah kulit yang lebih dalam. Setiap orang pasti memiliki tahi lalat yang jumlah dan ukurannya tidak sama.. taik lalat neh ada yang bnyk bentuk..oval, ada yang bulat, ada yang ditumbuhi rambut, ada yang berwarna cokelat, hitam, dan merah muda...blaaaa..blaa..blaaa..huh..sape2 je ade najis lalat kat anggota badan kan walaopon tak banyak...tahukah anda..tahi lalat neh ade 2 jenis..iaitu...tahi lalat yg berbahaya dan tidak berbahaya...kalau yg bahaye tuh yang menyebabkan gatal2 atau sakit..membesar hingga berdarah..dan kalau dibiarkan juge akan menyebabkan KANSER KULIT!! wooowooo~~ngeriiii~~

okeh ade satu soklan..adekah HARAM membuang tahik lalat neh?? 
jawapannye: tidak!! tidak haram jikeee membuang dengan niat untuk tujuan kesihatan badan yang boleh yg menyebabkan kemudaratan..haaaa..paham x??

okeh..yg menjadi HARAM plak adelah utk bertujuan merubah kejadian yang dimaksudkan dalam hadis larangan Rasulullah merujuk kepada perbuatan wanita zaman Jahiliah yang menyambung rambut, mencukur muka, membuat tatu dan mengasah gigi dengan tujuan menipu orang ramai akan usia sebenar mereka supaya kelihatan muda dan cantik untuk memburu lelaki dengan tujuan tidak baik....hoihhh~~paham bukan!! sumber

p/s: wooowoo..tak nak taik lalat banyak2..naty kene kanser kulit! ni seme salah lalat berak merate2!!pakai la pampers!!!nyahahah=)

6 budak comel gatal tangan:

Pak Aji said...

ini sebenarnya salah lalat.. sebab lalat buang najis ikut suka hati dia je.. hahahaha.. lalat ni mesti di bawa ke muka pengadilan atas tuduhan membuang najis di muka orang..

n!cK said...

fuyoh!!hahahahaa..gile!! tuh la..salahkan lalt itu!! buang najis merate2..ahhaha

Drunbella Khoo said...

lalat durjana.
hahahahaha.
tetibe.
sy banyak tahi lalat hidup.
rasa nak buang jer.
=_='

n!cK said...

hahaha...sabau2..jgn kerana marahkan lalat muke di bakar..haahaha...adess..g jumpe doktor la..tgk die ckp ape..huuuu:)

Nabiha Zaidi said...

ishhh.. lalat mmg x senonoh.. hahaha

n!cK said...

mish apple: tuh la kan..ape la lalat tuh..haha:P

 

..Miz Diary.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea