Mar 2, 2011

9 akal 1 nafsu & 9 nafsu 1 akal

jejari n!cK at 2:35:00 PM
aksi: 
kenapa lelaki mepunyai 9 Akal dan 1 Nafsu?? DAN kenapa wanita mempunyai 9 Nafsu dan 1 Akal....hebat sungguh ciptaan Tuhan nie kan..setiap kejadian ada rahsie tersendiri..kite xkan mungkin dapat cari ape yg tersirat 2..huuhuhu..ade cerita disebalik semua nie..

dalam hal ni kaum adam dan kaum hawa x puas hati...ada kaum adam kata "bnyk juga akal kaum adam..tp nafsu sikit..." ada pula kaum hawa kata "ish..jahat sagt ke aku ni sampai bnyk nafsu...tp akal aku sikit je.."
Sebenarnya dalam konteks ni yg dimaksudkan lelaki mempunyai 9 akal dan 1 nafsu adalah mreka ada 9 fikiran dan 1 emosi...manakala wanita pula yg dimksudkan dgn 9 nafsu 1 akal ialah 9 emosi dan 1 fikiran...sebab 2 la perempuan lebih beremosi..suke shoping..suke melaram..hiks..jgn marah haa..yg lelaki plak kene la paham oraitt~~weeee :)

cuba  fikir??

1)knp kaum wanita diberi satu keistimewaan iaitu beranak??knp??knp lelaki tidak??

=kerana wanita ada 9 emosi...wanita ni seorg yg penyayang...dia sanggup membiarkan seorang makhluk tinggal didalam perutnya....dia sanggup bertahan selam 9 bulan 10 hri untuk biarkan seorg manusia tinggal didalm perut kita...itu disebabkan wanita mempunyai bnyk emosi...tengokla..sabarnye perempuan menempuh semua 2 kan..lelaki ade??

cuba bg kaum lelaki yg mengandung???apa yg akan jd??
x pun suruhlah mereka ikat satu kampit beras seberat 10kg...apa reaksi mrk??
mereka x kan sabar untuk menghadapi beban yg bgtu berat...sebb mrk rasa itu seperti beban..susah untuk melakukan kerja...tp wanita tidak..dia sabar..malah dia kasih lg manusia yg ada dalam kandungannya...itulah keistimewaan wanita...:)

2)knp kaum adam dibg amanah untuk menguruskan talak???knp tidak wanita??

=krn lelaki mempunyai 9 fikiran...mrk boleh mnguruskannya dgn berfikir...bkn dgn emosi..bygkanlah sekiranya kuasa talak di bwh kuasa isteri sudah tentu mrka akan mengurusnya dgn emosi..bkn dgn fikiran..
sekiranya talak di tgn kaum isteri..pasti banyak kaum adam tlh dudakan...(maaf sekiranya kasar)
itulah amanah kaum adam dan itulah keistimewaan kaum adam mempunyai 9 fikiran...andai pmpn yang memegang talak neh..mesti hari2 akan ade dalam paper lelaki diceraikan..pas2 mesti kes cerai naik berlambak2...wohooo..bahayee..bahayee..masing2 ade kelebihan tersendiri bukan?

kredit 2: in relationship...:)
p/s: dijadikan wanita dari rusuk lelaki untuk dilindungi..bukan utk dikasari..utk disayangi..bukan utk dibenci...:)

6 budak comel gatal tangan:

SaYraH WonDerLanD said...

Memang istimewa kan ciptaaan Allah. lelaki dan perempuan saling melengkapi. =)

fRaMe+LenSeS said...

Nadh suka post kamu yang nih.. ;))

Ujang9897 said...

hihi..entri nie mcm nick dah nk kawin jer..=)

amyzzskazz said...

tersedar seketike..huuu

n!cK said...

sarah:yup..sangat istimewa..:)

nadh: tq..:)

ujang: hahaha..bnyk la nk kawen!!:P

Naz Zyha said...

yea~ betul tu...

 

..Miz Diary.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea