Mar 25, 2011

alasan student IPTA/IPTS Failed exam!!

jejari n!cK at 12:00:00 PM
aksi: 
Jika kita lihat dari kiraan hari ini, sebenarnya bukan salah mahasiswa/i bila dia tidak lulus ujian,
Sebab bagaimana nak lulus, nak belajar pun dia tidak sempat…

Tahukah anda, setahun itu hanya terdapat 365 hari yang kita tahu sebagai tahun akademik … Mari kita kira!

Hari Minggu

52 hari dalam setahun. Anda pasti tahu bahawa hari minggu itu adalah hari istirehat. Baki tinggal 313 hari.

Hari Cuti Umum

Lebih kurang terdapat 30 hari cuti umum dalam setahun, misalnya tahun baru, hari raya, dsb… Baki tinggal 283 hari.

Cuti Semester

Semua pelajar akan bercuti dan tidak akan ada kuliah. Biasanya lebih kurang 2 bulan lebih, anggaplah lebih kurang 60 hari.

Baki tinggal 223.

Tidur yang paling baik adalah 8 jam sehari untuk kesihatan, jadi 120 hari digunakan untuk tidur. Baki tinggal 103 hari.

Beribadat

Paling tidak setengah jam sehari kita beribadah, kita anggarkan 8 hari dalam setahun. Baki tinggal 95 hari.

Bermain

Hal yang paling baik untuk kesegaran dan kesihatan adalah bermain. Paling tidak memerlukan 1 jam sehari. Digunakan lagi 15 hari. Baki hari tinggal 80.

Makan :

Sekurang-kurangnya selama satu hari kita habiskan sejam untuk makan atau minum,hilang lagi 15 hari. Baki tinggal 65 hari.

Berborak

Jangan lupakan, bahawa manusia adalah makhluk sosial yang memerlukan berinteraksi dengan orang lain. Kita ambil 1 jam sehari untuk berbual. 15 hari terpakai lagi. Baki tinggal 50 hari.

Sakit

Manusia memang kadangkala sakit, tak kira teruk atau pun tak. Paling tidak 5 hari dalam setahun dikira. Baki tinggal 45 hari.

Exam

Exam itu sendiri biasanya dilakukan selama 2 minggu persemester. Bererti, 24 hari sudah dikhaskan untuk exam.

Baki tinggal 21 hari.

Refreshing

Untuk menyegarkan fikiran, refreshing itu perlu. Tgk wayang dan jalan-jalan paling tidak dihabiskan 5 hari dalam setahun. Baki tinggal 16 hari.

Surfing Internet

Zaman sekarang ni mesti layan internet untuk mengetahui perkembangan isu semasa atau layan facebook atau paling tidak pun layan blog isuhangat . Kira paling sedikit masa pun purata sejam sehari, kita memerlukan 15 hari setahun.

Jadi baki tinggal 1 hari.

Satu hari yang tinggal tu kan HARI JADI….!!! Mana boleh belajar!

nyahahha..kalau pensyarah bace neh konpem letak jawatan!! tak nak dah mengajar pelajar lupe daratan!!!!ahhahaa=p
sumber: mukebuku

10 budak comel gatal tangan:

Ujang9897 said...

buwekkk..!!!!!

n!cK said...

haaa kat ats neh salah sorang pelajar bermasalah~~~hahahaha:P

man yusoef said...

hahah! alasan semua tu!!!..hahaha

n!cK said...

man: hahaha..alasan xleh blah punye~~~jgn jadik g2 yewww~~nyahaha:P

Violet Blue said...

stuju3..
SANGAT setuju..
haha~

n!cK said...

violet: ahahaha..stuju sgt la budak neh...mentang2 la nty nk masuk u~~~:P

kim heeruul said...

munasabah gak..^^

n!cK said...

kim: jgn tiru aksi ini~~ngaaa:P

ismi azira said...

yess! bule kasi alasan dkt mak.. kalu mak tnye 'apesal pointer turun?' tq cik nick.. hahaha

n!cK said...

ismi: ahahah..jangan!! tak nak bersubahat!!haha:P

 

..Miz Diary.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea